Pinterest

Hvad er Pinterest?
Kort fortalt fungerer Pinterest som en social online opslagstavle, hvor brugerne via personlige "Boards" deler billeder og videoer med andre ”pinnere”. På den virtuelle opslagstavle kan man finde brugere, der pinner alt fra ”Products I Love” til ”Holidays, Sports, Art, Design” og meget andet. Med andre ord er det brugerne, der sætter grænser for, hvad de ønsker at dele og hvilke kategorier, der har deres interesse.

Hvad kan Pinterest bruges til?
Visuelle bogmærker, hver gang du placerer et billede (pin) på en af dine opslagstavler (boards) så har du samtidig link til det originale sted billedet er fundet.

Inspiration og øget kreativitet.

Personlig Branding.

Markedsføring.
 

Hvordan kan du bruge Pinterest i din virksomhed?
Den voldsomme mængde refererende trafik, og det hurtigt stigende antal brugere er i sig selv gode grunde til at hoppe på Pinterest-vognen. Pinterest har eksisteret i mere end 3 år, er det først inden for de sidste par måneder, at Pinterest for alvor har ramt Danmark.

Din virksomhed har muligheden for at være med fra starten og opbygge en stærk tilstedeværelse med en solid following af pinnere og potentielle kunder. Med ca. 75% repins på Pinterest kan dine pins nå langt og bredt samt skabe opmærksomhed om dine produkter og dit brand.
 
Som onlinebutik vil dine followers på Pinterest, hver især følger og repinner dine mange billeder og videoer som du deler. Ikke nok med, at dette vil skabe opmærksomhed omkring dine produkter, det vil også generere mere trafik til din hjemmeside og/eller webshop.
 
Mulighederne for at markedsføre sig gennem kreative kampagner er mange.
Du kan bedre brugerene lave ønskelister hvor dele af listen skal indeholde produkter fra din webshop.
Vinderene lover du produkterne fra deres ønskeliste, der stammer fra din webshop. Du får opmærksomhed og trafik til din webshop. Denne kan laves op til højtider, Valentines dag, sommerferien osv.
 
Du kan også bruge Pinterest til at hjælpe brugerne med at visualisere dit brand og dine værdier. Som eksempel vil en økologisk butik kunne pinner billeder af alt fra deres egne økologiske produkter, deres miljøbevidste partnere, blogs og guides til at leve et grønnere liv. Alt sammen som et led i at tydeliggøre hvem de er, og hvad de står for.
 
Næste skridt
Læs gerne mere om hvad jeg kan hjælpe dig med her på siderne for at fremme din indsats på sociale medier - jeg sætter gerne tid af til at vi kan drøfte dine muligheder med udgangspunkt i din eksisterende kommunikation og markedsføring.