SEO

SEO - står for Search Engine Optimization - på dansk Søgemaskineoptimering
Søgemaskineoptimering foregår ved at optimere og tilpasse din hjemmeside eller webshop således at sidens indhold kan findes på nogle forudbestemte søgeord eller sætninger. Disse ord og sætninger gør at din hjemmesides indhold bliver mere letlæselig for søgemaskinen - og når din side er lettere for søgemaskinen at læse så bliver din hjemmeside bedre placeret på resultatsiderne.

Søgemaskineoptimering er et effektivt værktøj til at opnå gode placeringer i søgemaskinernes organiske søgeresultater. Et organisk søgeresultat er når søgemaskinen selv finder din hjemmeside eller webshop og viser den som resultat på en søgning. Organiske søgeresultater betales der ikke for til søgemaskinerne.

Jeg kan hjælpe dig til at få mere synlighed og bedre placering på søgemaskinerne og derved tiltrække flere besøgende til din hjemmeside eller webshop.

Det er min helt klar opfattelse at internettet bliver brugt mere og mere til informationssøgning i dag end tidligere antaget. Vi har i dag  internet i hjemmet, på arbejdspladsen, på telefonen, på mobile enheder såsom Ipad og tablets. Der er en stigende tendens i vores muligheder for at gå på internettet -  både i form af ovenstående muligheder mens også tidsmæssigt i døgnets 24 timer.

At sørge for at være godt placeret på søgemaskinerne er meget vigtig, specielt fordi brugerne ofte allerede inden søgningen målrettet går efter et produkt eller en information. Når din hjemmeside eller webshop så dukker op som et søgeresultat vil sandsynligheden for en handling, et køb eller en forespørgsel være langt større end hvis du brugte traditionelle markedsføringsmetoder såsom annoncer i trykte medier.

Hvilke søgemaskiner skal man så søgeoptimere mod?
Når du får lavet søgemaskineoptimering af din hjemmeside eller webshop så gælder det for alle søgemaskiner. Google er uden tvivl den mest interessante søgemaskine da den bliver brugt i 9 ud af 10 søgninger, Bing og Yahoo står for mange af de resterende søgninger og de bruger generelt de samme retningslinier som Google for indeksering af et website. Er du godt placeret på disse 3 søgemaskiner er du dækket godt ind, men mindre der eksisterer en fagspecifik søgemaskinen lige netop indenfor din branche.

Næste skridt
Læs gerne mere om hvad jeg kan hjælpe dig med her på siderne for at fremme din placering på søgemaskinerne - jeg sætter gerne tid af til dig for at vi kan drøfte dine muligheder med udgangspunkt i din eksisterende hjemmeside eller webshop.